درباره جراحی اسمایل . About Smile

Smile جدید ترین عمل جراحی برای اصلاح عیوب انکساری نزدیک بینی و آستیگمات با استفاده از تکنولوژی فمتوسکند لیزر می باشد. با استفاده از مدرن ترین دستگاه لیزر فمتوسکند ، برش دقیق لایه میانی قرنیه انجام شده و با یک ورودی حدود 3 تا 3.5 میلی متر از محیط خارج می گردد. در این روش مهم ترین لایه قرنیه که عمده ترین سهم در استحکام قرنیه را دارد حفظ می شود و به علت کاهش برش اعصاب قرنیه در مقایسه با عمل فمتولیزیک و PRK و لازک ، خشکی چشم پس از عمل که در 3 ماه اول وجود دارد کمتر مشاهده می شود. در ضمن بدون درد و ریزش اشک بوده و بهبودی و برگشت به فعالیت های اجتماعی از فردای عمل میسر می باشد. این عمل برای تمام بیماران نزدیک بین و آستیگمات به خصوص برای کسانی که قرنیه نازکی دارند اولین و بهترین انتخاب می باشد. فرکانس کاری دستگاه فمتوسکند 500 کیلو هرتز بوده و از ویژگی های آن می توان به وارد کردن کمترین میزان انرژی به قرنیه، کمترین میزان افزایش فشار داخل چشمی، منحنی بودن شکل PI و تخت هوشمند نام برد. این روش همچنین برای ایجاد فلپ و تونل برای رینگ های داخل چشمی و همچنین پیوند قرنیه کاربرد دارد. ویژگی منحصر بفرد دستگاه، قابلیت انجام عمل SMILE بوده که به عنوان کم تهاجمی ترین روش درمان اصلاح نزدیک بینی و آستیگماتیسم شناخته می شود.

دستورات قبل از عمل

• شب قبـل از عمـل استحمـام نمایید.

• از استفــاده هــر گونــه عطر و لـوازم آرایـش در اطراف چشم لطفا خــودداری نمایید.

• از استفـاده لنـز نرم حـداقل 3 روز و لنـز سخت 3 هفته قبل از عمل خودداری نمایید.

• لطفا داشتن هر گونـه حساسـیت دارویـی را به پزشک خود اعلام فرمایید.

دستورات حین عمل

توجه داشته باشید که این اعمال دردناک نیستند و همکاری شما نقش بسیار مهمی در حصول نتیجه مناسب دارد. بنابراین آرامش خود را حفظ کنید و به دستورات پزشک در حین جراحی توجه کنید.

• در طول عمل به نور سبز چشمک زن نگاه و از حرکــت دادن چشم ها و سر خـودداری کنیــد.

• مدت زمان لیزر بسته به این که از چه نوع لیزری استفاده می شود، حدود 20 ثانیه است. بنابـرایـن در طــول مدتـی که صــدای لیــزر را می شنوید چشم را حرکــت ندهیــد.

• نگران پلک زدن خود در حین عمل نباشید زیرا پلک های شما توسط وسیله ای از یک دیگر باز می شوند که بهتر است برای پیشگیری از درد، موقع عمل از فشار دادن پلک ها و اخم کردن پرهیز کنید.

• دست ها را به محیط عمل نزدیک نکنید زیرا باعث آلودگی می شود.

دستورات بعد از عمل

• از مالیــدن چشــــم خــودداری نمایید.

• به هنگام نور آفتاب از عینــک هـای آفتــابی استــفاده نمــایید.

• از آب زدن به چشـم در روز های اول بپرهیزید.

• از رفتن به استخـر تا یک ماه خـودداری نمـایید.

• در صورت داشتـن درد مختـصر ، از قرص مسکن استفاده نمایید.

• رانندگی چند روز پس از عمـل با احتیـاط کامل بلا مانع است.

• از فشار آوردن به چشم خود در هفته های اول بپرهیزید.

مقایسه اسمایل با دیگر روش های جراحی عیوب انکساری

دانلود کاتالوگ

اسمایل لایه برداری استرومای میانی قرنیه برای تصحیح عیوب انکساری و عدم برش لایه های قدامی می باشد.در عمل اسمایل استحکام قرنیه در بهترین حالت حفظ می شود. در عمل لازک لایه برداری از قرنیه پس از برداشتن فلپ انجام می گیرد که ترمیم آن به مدت 3 تا 4 روز پس از عمل جراحی انجام می گیرد.در عمل لازک، اعصاب قرنیه نسبت به اسمایل بیشتر آسیب می بیند ولی در مدت 4 الی 6 ماه ترمیم کلی اتفاق می افتد.

عمل جراحی اسمایل یا لازک در بیماران مبتلا به کراتوکونوس خفیف که پایدار شده است با رعایت بعضی فاکتورها و اضافه کردن روش Crosslink در پایان عمل در بعضی شرایط امکان پذیر می باشد.

برای تمامی کسانی که کاندید عمل جراحی برای اصلاح نزدیک بینی و آستیگمات می باشند این عمل نسبت به PRK و lasek و femto lasik ارجحیت دارد.

این عمل بدون درد و اشک ریزش بوده و بیمار می تواند از فردای عمل فعالیت های اجتماعی را شروع کند.

برش قرینه با لیزر انجام شده و خارج کردن لایه میانی قرینه توسط جراح و با استفاده از وسایل مخصوص انجام می پذیرد.

استفاده از عینک آفتابی و یا طبی پس از عمل جراحی اسمایل نیاز نمی باشد، جز درمورد بیمارانی که دچار فتوفوبیا هستند. درمورد این بیماران توصیه می شود که به مدت چند روز از عینک آفتابی استفاده کنند.

عوارض این عمل نسبت به PRK و lasek و femto lasik خیلی کمتر می باشد و بدون درد است.

به علت دقت عمل و نیاز به وسایل یکبار مصرف برای هرچشم هزینه تمام شده این عمل نسبت به عمل های دیگر بالاتر ست .

بازگشت شماره چشم پس از عمل جراحی اسمایل بندرت اتفاق می افتد.

این عمل برای اولین بار در کشور توسط آقای دکتر جباروند انجام گرفت و بیشترین آمار این جراحی مربوط به ایشان می باشد و در مطالعه 6 ماهه نتایج موفقیت خیلی بالایی در بیماران مشاهده شده است.

اولین دستگاه در کشور توسط کلینیک بیناآفرین راه اندازی شد. اما امروزه این دستگاه در دیگر بیمارستان ها و کلینیک های تهران و دیگر شهرها هم مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تمام شماره ها مدت زمان لیرز 24 ثانیه و با درنظر گرفتن مقدمات و دخالت جراح طول مدت زمان عمل حدود 4.5 دقیقه برای هر چشم می باشد.

عمل اسمایل فقط تا نزدیک بینی شماره 10 با آستیگمات 5 دیوپتر کاربرد دارد.

در صورت نبودن سوال مورد نظر میتوانید از طریق فرم زیر سوال خود را مطرح کنید

انتخاب مسیر …